Uluslararası Vatandaşlık

Vatandaşlık eğitimi düşünülürken, çoğu öğretmen haklı olarak Amerikan olaylarına ve politikasına odaklanır. Ancak, uluslararası vatandaşlık üzerine çalışmak ve deneyimsel öğrenme, öğrencilerin küresel vatandaşlar olarak gelişmelerine yardımcı olur. Bu, coğrafi bilgi ve uluslararası ilişkilerin daha iyi anlaşılmasını sağlar ve farklı insanlara ve kültürlere karşı empati geliştirilmesini destekler. Sınıfta bu keşfe başlamanın çeşitli yolları vardır!

1. BİR KONSOLOSLUKLA ORTAKLIK KURUN

Yakın zamanda San Diego’daki Meksika Konsolosluğu ile ortaklık kurmaya başladım. Bu ortaklık, aksi takdirde erişemeyeceğimiz birçok benzersiz etkinlik ve öğrenci deneyimi sağladı. Yabancı ülkeler, Washington, D.C.’de bir büyükelçilik (ana merkez) ve ülke genelinde daha küçük konsolosluk ofisleri bulundurur. Büyükelçilikle doğrudan çalışmak harika olurdu, ancak topluluk erişimine ve etkinliklere daha fazla odaklanan bir konsoloslukta istekli ve yetenekli bir ortak bulma olasılığınız daha yüksektir.

Hangi konsoloslukla iletişime geçeceğinize karar verirken, okulunuzun ve çevresindeki topluluğun nüfusunu dikkate alın. Topluluğunuzda iyi temsil edilen bir kökene sahip bireylerin bulunduğu bir konsolosluktan daha fazla ilgi görebilirsiniz. Bir konsoloslukla ortaklık kurmanın faydası, sadece mevcut bir proje için mükemmel bir ortak olmaları değil, aynı zamanda katılabileceğiniz birçok mevcut programa da aşina olmalarıdır.

Öncelikle konsoloslukla iletişim kurun. Konsolosluk personel rehberini web sitelerinde bulabilirsiniz. Toplum veya kültürel işlerden sorumlu personelle başlamayı düşünebilirsiniz. Ben Meksika Konsolosluğu ile iletişime geçtiğimde, yerel bir lise öğretmeni olduğumu belirttim ve mevcut erişim programlarına yardımcı olmak için ofisleriyle ortaklık kurmak istediğimi açıkça ifade ettim. İletişimi kurduktan sonra, topluluk işleri konsolosu Ana Ochoa benimle görüştü ve gelecek okul yılı için ortaklık fikirlerini tartışmakta oldukça yardımcı oldu.

Meksika Konsolosluğu, öğrencilerimi topluluk erişim etkinliklerine dahil etmeyi planlıyor. Örneğin, konsolosluk, tarih, coğrafya ve sosyal bilimler konularında birinci sınıftan on ikinci sınıfa kadar İspanyolca ders kitapları dağıttığı bir ders kitabı bağış programı düzenliyor. Bu kitaplar genellikle okullara ve kütüphanelere gider, ancak konsolosluk bu kitapları alacak uygun öğrencileri ve ebeveynleri belirlemede yardıma ihtiyaç duyuyor. Bu, öğrencilerinizi sürece dahil etmek ve bir öğrenci hizmet öğrenme grubunun bu dağıtım sürecine katılmasını sağlamak için harika bir fırsattır.

Ayrıca, konsolosluk, öğrenci yarışmaları ve bursları düzenler, bu da öğrencilerin ilgisini çekmek için mükemmeldir. Meksika veya Latin kökenli San Diego County’den üniversite başvurusu yapan ilk nesil öğrenciler için bir burs sunuyorlar, bu burs genellikle lise son sınıf öğrencilerinin radarında değildir. Ayrıca, 8-13 yaş arası öğrenciler için Meksika kültürü ile ilgili çizim yarışması düzenliyorlar. Bu, ilkokul ve ortaokul öğrencileri için mükemmel bir etkinliktir.

2. ULUSLARARASI BİR ORTAK PROJE GELİŞTİRİN

Yurt dışındaki kalem arkadaşlarına yazmak eskisi kadar popüler olmasa da, uluslararası bir okul ile ortaklık kurmak, öğrencilerinizin farklı bir geçmişe sahip bir öğrenciyle gerçek bir bağ kurmalarını ve doğrudan kaynağından yeni bir kültürü öğrenmelerini sağlamak için mükemmel bir yoldur.

Geçen yıl, Hırvatistan’ın Ilok şehrindeki Ilok Ortaokulu ile ortaklık kurdum. Bunun için ilk olarak ABD’nin Hırvatistan Büyükelçiliği’ne ulaştım ve Hırvatistan’daki bir lise ile ortak bir hükümet dersi projesi yapmak istediğimi açıkladım. Beni, Ilok Ortaokulu’nda öğretmen olan Cassy Prskalo ile bağlantıya geçirdiler.

Proje hedeflerimizi tartıştıktan sonra, Hırvat-Amerikan Hükümet Analiz Projesi’ni oluşturduk. Projede, öğrenciler Amerika Birleşik Devletleri ve Hırvatistan’daki siyasi sistemleri karşılaştırdılar ve bu sistemlerin ulusal, bölgesel ve yerel düzeydeki avantajlarını ve dezavantajlarını eleştirel olarak değerlendirdiler. Ayrıca, her iki ülkede de gençlerin toplumdaki konumu ve sivil katılım fırsatları hakkında tartıştılar.

Cassy ve ben öğrencilerimizi ikişerli gruplar halinde atadık ve onları e-posta yoluyla birbirleriyle bağlantıya geçirdik. E-posta yoluyla iletişim kurduktan sonra, öğrenciler Flipgrid üzerinden kısa videolar kaydederek birbirlerini tanıttılar ve partner okullarının siyasi sistemleri hakkındaki ön bilgilerini paylaştılar. Flipgrid, zaman farkı nedeniyle canlı bir çağrı zor olduğundan harika bir araçtı ve öğrencilerin partnerlerini görüp duymaları ekstra bir bonus oldu. Neyse ki, Hırvat öğrenciler İngilizce’ye akıcı bir şekilde hakim olduklarından, dil engeli olmadı.

Öğrencilerim daha sonra Amerika Birleşik Devletleri’nin siyasi sistemi ve gençler için aldığı önlemler hakkında sunumlar hazırladılar ve bunları Hırvat partnerleriyle paylaştılar. Son olarak, öğrencilerim Hırvat partnerleriyle iş birliği yaparak her iki ülkenin siyasi sistemlerindeki benzerlikleri ve farklılıkları vurgulayan araştırma makaleleri yazdılar ve gençlerin konumu hakkında kendi görüşlerini sundular.

Öğrenciler, Hırvat ve Amerikan siyasi sistemlerini karşılaştıran 200-250 kelimelik bir araştırma makalesini partnerleriyle birlikte Google Docs kullanarak yazdılar. Araştırma makalelerini net paragraflara böldüler ve her paragraf karşılaştırmanın bir yönüne odaklandı.

Son olarak, öğrenciler eyalet ve yerel yönetimlerin rollerini ve sorumluluklarını araştırdılar ve güçlerinde önemli farklılıklar olup olmadığını tartıştılar. Öğrenciler ayrıca, her iki ülkede gençlerin oy kullanma hakkı, üniversite harçları, öğrenci kredileri, burslar, askeri hizmet, iş fırsatları, vergilendirme ve konut politikaları açısından konumlarını incelediler.

Öğrenciler, karşılaştırmalarının önemli bulgularını özetlediler. Ayrıca, gençlerin Hırvatistan’da mı yoksa Amerika’da mı daha iyi bir konumda olduklarına dair kendi görüşlerini eklediler ve görüşlerini argümanlarla desteklediler. Son olarak, öğrenciler projelerini kendi ülkelerindeki sınıf arkadaşlarına sundular ve öğretmenlerinden yapıcı geri bildirim aldılar.

3. DİPLOMASİ YOLUYLA KÜRESEL VATANDAŞLIĞI TEŞVİK EDİN

Bir konsoloslukla ortaklık kurmak ve uluslararası bir ortak proje oluşturmak, öğrencileri uluslararası vatandaşlığa dahil etmek için mükemmel yollar olsa da, San Diego Diplomasi Konseyi gibi bölgenizdeki yerel organizasyonlara da göz kulak olun. Bu tür organizasyonlar, yerel öğrencilerle uluslararas

By admin

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir