Üç farklı okulda çalıştım ve her biri birbirinden farklıydı. Yazıcı kodlarına nasıl erişeceğimi, bütçe sipariş formlarını nereden alacağımı, okulun telefon politikalarını ve hatta hafta sonu izinlerini nasıl alacağımı bilmiyordum. Çoğu gün, bir hazine avına çıkmış gibi hissediyordum ve nedense bu av hiç bitmiyordu. Bu bilmemek duygusu, kendimi yabancı ve açıkçası aptal hissetmeme neden oldu. Bu, yeni öğretmenlerinizin hissetmesini istemeyeceğiniz bir duygudur! Yeni bir okulda olduğumda, yeni bir öğretmen olarak görülmesem bile, ilk öğretim yılıma geri dönmüş gibi hissettim. Yeni işe alınan tüm öğretmenleri etkili bir şekilde işe alıştırmak, onların rahatlık seviyelerini önemli ölçüde artırabilir ve okulda kalma kararlarını etkileyebilir.
ETKİLİ İŞE ALIŞTIRMA İÇİN 5 TEMEL ANAHTAR
- Okulunuzu benzersiz kılan şeyleri tanımak. Öğretim, sadece ders planlama ve not verme değildir. Her gün tamamlanması gereken birçok gizli görev vardır ve her okul farklıdır. Her okulun, onu benzersiz kılan kendi kültürü ve kuralları vardır. Bir okulda genel bir telefon politikası varken, yolun aşağısındaki okul öğretmenlere karar verme yetkisi verebilir. Bir okulda genel bir dikkat sinyali olabilir veya öğrenci ajandalarının kullanımı zorunlu tutulabilir. PLC, bir okul için bir anlam ifade ederken, başka bir okul için farklı bir şey olabilir.
Okul ruhu tek başına kendi personel eğitimi gerektirebilir. Bazı okullarda personel, okul etkinlikleri için tamamen (uyumlu kıyafetler, yüz boyası, kermesler gibi) hazırlıklı olurken, diğer okullarda okul etkinlikleri yapılması gereken uzun bir iş listesinde sadece bir başka iş olarak görülebilir. Okulunuzu benzersiz kılan şeyleri tanımlamak ve bunu yeni işe alınanlara iletmek, onları takımın bir parçası gibi hissettirebilir.
- Okul yılı başlamadan önce bir toplantı düzenlemek. Öğretmenlerin işe alıştırılması, yılın profesyonel gelişimi başlamadan önce başlamalıdır. Bu toplantılar okulun özel beklentilerini ilettikleri için idare tarafından yürütülmelidir. Toplantıda okul genelindeki politikalar, ilçe çapındaki politikalar, öğretmen beklentileri, önemli tarihler ve diğer hayati bilgiler yer almalıdır. Örneğin, kısaltmaların tanımlanması: Okullar kısaltmalarını çok sever, ancak bunların ne anlama geldiğine dair nadiren bir kılavuz bulunur. Yeni öğretmenlere dağıtılacak bir “hızlı bilgiler” PowerPoint belgesi oluşturmak, gerektiğinde içeriği tekrar gözden geçirmelerini sağlayacaktır.
- İletişim kurma şekillerini iletmek. Her okulun öğretmenlerin nasıl iletişim kurmasını istediği belirli bir yol vardır. ParentSquare aracılığıyla mı? Personel listesine e-posta mı göndermek? Takım liderleri aracılığıyla mı iletişim kurmak? Bir öğretmen evde aradığında, aramadan gelen bilgilerin kaydedilmesi için belirli bir yol var mı? Benim okulda, idari ekip bize davranış girişlerini kaydetme örneklerini ve örnek olmayanlarını göstermeye zaman ayırdı. Bu düzenli yaklaşım herkesin işini kolaylaştırdı ve yaklaşık 15 dakika sürdü.
İletişim politikalarını iletmek için zaman ayırmak, öğretmenlerin yeni rollerine geçişlerini kolaylaştıracaktır. Ayrıca, idare, yeni öğretmenin destek alabilmesi için kendileriyle nasıl iletişim kurulmasını istediklerini (mesaj, e-posta, randevu almak) paylaşabilir. İletişim protokollerinde netlik, yeni öğretmenlerin takımın bir parçası gibi hissetmelerine ve hatalardan kaçınmalarına yardımcı olacaktır.
- Personelin birlikte eğlenmesi için zaman ayırmak. Tanışma etkinliklerinin hızlı bir şekilde yapılması güzel olsa da, gayri resmi konuşmalar için de zaman ayrılmalıdır. Yeni personeli tanıttığımızda küçük detaylara dikkat etmemekle suçluyum. Yeni kuralları ve insanları takip etmekte zorlanıyorum. Ayrıca, tanışma oyunlarını gerçekten sevmiyorum!
Yeni ve mevcut personelin kaynaşmasıyla rahatlayıp sohbet etmeyi tercih ederim. Personel gezileri, yeni ve deneyimli öğretmenlerin birbirini tanımasına olanak tanır. Derinlemesine dalmak ve gerçek anlamda eğlenmeye izin vermek, öğretmenlerin insan gibi hissetmelerini sağlar, profesyonel gelişim robotları gibi değil. Bowling, hazine avları, dondurma sosyal etkinlikleri, resim dersleri ve hatta spor etkinlikleri gibi aktiviteler eğlence için fırsatlar sunabilir!
- Onlara ücretsiz öğretmen malzemeleri vermek! Herkes okul tişörtü giyerken birinin giymemesi “yeni öğretmen” diye bağırır. Oradaydım—bu hoş bir his değil. Yeni öğretmenlere bir okul tişörtü, kahve kupası, şapka, çıkartmalar veya yeni öğretmenlere yönelik bir çalışma kitabı verin. İlgili eşyalarla hazır bir hediye çantası hazırlamak, yeni personel üyelerinize vermek istediğiniz özeni gösterir. Onları hoş karşılanmış ve heyecanlı hissettirir.
Yeni personeli hoş karşılamak ve onlara doğru politikaları, telefon numaralarını ve öğretmen malzemelerini sağlamak herkesin doğru bir başlangıç yapmasını sağlar. İyi öğretmenleri sınıfta tutmanın yolu budur. İdarenin bir parçası, baş öğretmen veya sadece yeni personeli desteklemek isteyen biri olun, yeni olduğunuzda ne isteyeceğinizi ve nasıl bir aidiyet hissi oluşturabileceğinizi düşünün. Kimse dışlanmış gibi hissetmek istemez. Her personel üyesi, yeni insanları dahil etmek için üzerine düşeni yapabilir. Öğretmenler takdir edildiğinde ve dahil edildiğinde, iyi olanların kalma şansı hızla artar.